Loading

Prof.Dr.

Hasan MEYDAN

İlahiyat Fakültesi

Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü

İletişim

hasanmeydan@sakarya.edu.tr

02642955454-3284

1.2-ESCI VE/VEYA SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Dokur, AS; Duran, ME; Meydan, H; - The View of Religiosity in Turkey: A Longitudinal Analysis of World Values Survey Data - DINBILIMLERI AKADEMIK ARASTIRMA DERGISI-JOURNAL OF ACADEMIC RESEARCH IN RELIGIOUS SCIENCES - Vol.21 - pp.733 - ISSN : 1303-9199 - DOI : 10.33415/Daad.948559 - 2021 - Turkish - Article - 2021 - WOS:000704283100006
2 Meydan, H; - The Morality as a Competence and Its Education: An Overview Based on Moral Development Theories - ILAHIYAT TETKIKLERI DERGISI-JOURNAL OF ILAHIYAT RESEARCHES - pp.445 - ISSN : 2458-7508 - DOI : 10.29288/ilted.890349 - JUN 2021 - Turkish - Article - 2021 - WOS:000668199300020
3 Meydan, H; - Advantages and Challenges of Theology Education on Campus: A Metaphoric Research Based on Student Views - CUMHURIYET ILAHIYAT DERGISI-CUMHURIYET THEOLOGY JOURNAL - Vol.24 - pp.47 - ISSN : 2528-9861 - DOI : 10.18505/cuid.668833 - JUN 2020 - Turkish - Article - 2020 - WOS:000543543700003
4 Meydan, H; - NEGLECTED ASPECT OF RELIGIOUS EDUCATION: SEARCH FOR MEANING - BILIMNAME - Vol.37 - pp.1247 - DOI : 10.28949/bilimname.519316 - 2019 - English - Article - 2019 - WOS:000477983700041
5 Meydan, H; - Translation and Review of Moral Education Chapter of Zeynizade Mehmet Hazik's Book Named "Terbiye" - SAKARYA UNIVERSITESI ILAHIYAT FAKULTESI DERGISI-JOURNAL OF SAKARYA UNIVERSITY FACULTY OF THEOLOGY - Vol.16 - pp.203 - ISSN : 2146-9806 - 2014 - Turkish - Review - 2014 - WOS:000450053000010
6 Meydan H. - Din Ahlak ve Değerler Alanı Seçmeli Derslerinin Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi - Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - Vol.10 - pp.219 - ISSN : 2458-7508 - 2013
7 Kaymakcan, R; Meydan, H; - Values in the Curricula of Religious Education and Social Studies in Primary Schools in the Context of Local-Universal Dilemma - KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI - Vol.12 - pp.1588 - ISSN : 1303-0485 - SPR - English - Article - 2012 - WOS:000305930000023
1.3-ÜAK VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SENATOSU TARAFINDAN BELİRLENEN ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDE TARANAN DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ VEYA ULAKBİM, TR-DİZİN TARAFINDAN TARANAN ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Meydan, H. - EĞİTİMİN SOSYOLOJİK TEMELLERİ BAĞLAMINDA POSTMODERN İKLİM VE DİN EĞİTİMİ - Diyanet İlmi Dergi - pp.1379 - ISSN : 1300-8498 - tur - paper - 2022 - TRDizin
2 Özge Algül, Hasan Meydan - Aihl Kelam Ders Kitabında “Dinin Anlaşılmasında Farklı Yorumlar” Ünitesinin Eleştirel Düşünme Açısından İncelenmesi - Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi - Vol.13 - pp.95 - ISSN : 2149-9845 - DOI : https://doi.org/10.53112/tudear.1100038 - 2022
3 Meydan, H., Algül, Ö. - Aihl Kelam Ders Kitabında “Dinin Anlaşılmasında Farklı Yorumlar” Ünitesinin Eleştirel Düşünme Açısından İncelenmesi - Türkiye din eğitimi araştırmaları - pp.95 - ISSN : 2149-9845 - DOI : 10.53112/tudear.1100038 - tur - paper - 2022 - TRDizin
4 Meydan, H., Duran, M., Dokur, A. - TÜRKİYE’DE DİNDARLIĞIN GÖRÜNÜMÜ: DÜNYA DEĞERLER ARAŞTIRMASI VERİLERİ ÜZERİNE BOYLAMSAL BİR ANALİZ - Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi - pp.733 - DOI : 10.33415/daad.948559 - tur - paper - 2021 - TRDizin
5 Meydan, H. - Bir Beceri Olarak Ahlak ve Eğitimi: Ahlaki Gelişim Kuramlarına Dayalı Bir İnceleme - İlahiyat Tetkikleri Dergisi - pp.445 - ISSN : 2458-7508 - DOI : 10.29288/ilted.890349 - tur - paper - 2021 - TRDizin
6 Meydan, H., Kaymakcan, R., Aktaş, F. - A BIBLIOGRAPHIC REVIEW ON THE QUALIFICATION OF ARTICLES ABOUT VALUES EDUCATION IN TURKEY - Türkiye din eğitimi araştırmaları - pp.11 - ISSN : 2149-9845 - eng - paper - 2020 - TRDizin
7 Meydan, H. - Kampüste İlahiyat Eğitiminin Avantaj ve Meydan Okumaları: Öğrenci Görüşlerine Dayalı Metaforik Bir Araştırma - Cumhuriyet İlahiyat Dergisi - pp.47 - ISSN : 2528-9861 - DOI : 10.18505/cuid.668833 - tur - paper - 2020 - TRDizin
8 Meydan, H., Aydin, S. - Üniversite Gençliğinin Kurumsal ve Öznel Dindarlığa Bakışı ve Etkileyen Faktörler Üzerine Nitel Bir Araştırma - BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ - pp.299 - ISSN : 2148-3728 - DOI : 10.33460/beuifd.726749 - tur - paper - 2020 - TRDizin
9 Meydan Hasan, Aydın Sare - Üniversite Gençliğinin Kurumsal ve Öznel Dindarlığa Bakışı ve Etkileyen Faktörler Üzerine Nitel Bir Araştırma - Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - Vol.7 - pp.299 - ISSN : 2148-3728 - DOI : 10.33460/beuifd.726749 - 2020
10 Meydan, H. KAymakcan R. Aktaş F. - A Bibliographic Review on the Qualification of Articles about Values Education in Turkey - Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları (TUDEAR) - Vol.9 - pp.11 - ISSN : 2149-9845 - 2020
11 Meydan H. Dikmen F. Aybey S. Dikmen M. - SOSYAL MEDYA VE GENÇLİK DEĞERLERİ: ZONGULDAK’TA LİSELERDEÖĞRENİM GÖREN GENÇLER ÜZERİNE BİR İNCELEME - Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları (TUDEAR) - Vol.7 - pp.125 - ISSN : 2149-9845 - 2019
12 Meydan, H. - Anlamlı Öğrenme Öz Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi - Değerler Eğitimi Dergisi - Vol.16 - pp.95 - ISSN : 1303-880X - 2018
13 Meydan, H. - OSMANLI SON DÖNEMİNDEN AHLAK VE TERBİYE’YE İKİ FARKLI YAKLAŞIM: ABDULLAH ŞEVKET VE MEHMET HAZIK’IN AHLAK VE TERBİYE ANLAYIŞLARI ÜZERİNE BİR KARŞILAŞTIRMA - Journal of History School - Vol.10 - pp.1 - DOI : http://dx.doi.org/10.14225/Joh988 - 2017
14 Meydan H. - Son Dönem Osmanlı Mütefekkirlerinden Abdullah Şevket’in Ahlak ve Terbiyeye İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Değerlendirme - Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - Vol.4 - pp.133 - ISSN : 2148-3728 - 2017
15 Meydan, H. - Kişilik Gelişiminde İçsel Çatışmanın Rolü: Nefsin Mertebelerinden Olumlu Çözülme - Journal of Turkish Studies - Vol.11 - pp.247 - ISSN : 1308-2140 - 2016
16 Meydan H. - Doktriner Düşünce ve Din Eğitimi Anlamlı Öğrenme ve Bireysel Manevi Tecrübe Bağlamında Bir Değerlendirme - Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - Vol.40 - pp.85 - 2016
17 Meydan H. Hasanov B. Dikmen F. - Nasıl Bir Çocuk Zonguldak İlindeki Velilerin Çocuklarında Görmek İstedikleri Değerlerin Okul türü Değişkenine Göre Analizi - Değerler Eğitimi Dergisi - Vol.13 - pp.149 - ISSN : 1303-880X - 2015
18 Meydan, H. - ZEYNİZADE MEHMET HAZIK'IN TERBİYE İSİMLİ ESERİNİN FİKİR TERBİYESİ BÖLÜMÜNÜN SADELEŞTİRME VE TETKİKİ - Journal of History School - Vol.8 - pp.375 - ISSN : 1308-5298 - 2015
19 Meydan H. - Din Ahlak ve Değerler Alanı Seçmeli Derslerinde Karşılaşılan Problemler Öğretmen Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma - Journal of Turkish Studies - Vol.10 - pp.673 - ISSN : 1308-2140 - 2015
20 Meydan, H. - Gelenekçi Bir Yeni Adam Eğitimcisi Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu - Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - Vol.22 - pp.203 - 2014
21 Meydan H. Kaymakcan R. Telli A. Cevherli K. - İlahiyat Lisans Tamamlama Programının İLİTAM Verimliliği Üzerine Olgusal Bir Araştırma - Journal of Divinity, Faculty of Hitit University - Vol.13 - pp.43 - ISSN : 2651-3978 - DOI : https://doi.org/10.14395/jdiv121 - 2014
22 Meydan, H., Kaymakcan, R., Telli̇, A., Cevherli̇, K. - İlahiyat lisans tamamlama programının verimliliği üzerine olgusal bir araştırma - Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - pp.43 - ISSN : 2651-3978 - tur - paper - 2014 - TRDizin
23 Meydan, H. - Zeynizade Mehmet Hazık'ın terbiye isimli eserininahlak terbiyesi bölümününgünümüz Türkçesine aktarım ve tetkiki - Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - pp.203 - ISSN : 2146-9806 - tur - paper - 2014 - TRDizin
24 Cevherli̇, K., Telli̇, A., Meydan, H., Kaymakcan, R. - Paydaşlarına göre ilahiyat lisans tamamlama (İLİTAM) programının değerlendirilmesi - Değerler Eğitimi Dergisi - pp.71 - ISSN : 1303-880X - tur - paper - 2013 - TRDizin
25 Meydan H. Kaymakcan R. Telli A. Cevherli K. - Paydaşlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama İLİTAM Programının Değerlendirilmesi - Değerler Eğitimi Dergisi - Vol.11 - pp.71 - ISSN : 1303-880X - 2013
26 Meydan H. Kaymakcan R. - Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programları ve Öğretmenlerine Göre Değerler Eğitimi - Değerler Eğitimi Dergisi - Vol.9 - pp.29 - ISSN : 1303-880X - 2011
1.4-DİĞER ULUSLARARASI HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ BİLİMSEL/SANATSAL MAKALE :
1 Meydan H. - OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİNİN YERİ VE DEĞERLER EĞİTİMİ YAKLAŞIMLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME - Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - Vol.1 - pp.93 - ISSN : 2148-3728 - 2014
2 Meydan H. Kaymakcan R. - Demokratik Vatandaşlık ve Din Öğretimi Yeni Yaklaşımlar ve Türkiye de DKAB Dersleri Bağlamında Bir Değerlendirme - İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - Vol.13 - pp.29 - ISSN : 2667-7075 - 2010
1.5-DİĞER ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ BİLİMSEL/SANATSAL MAKALE :
1 Cihan Ağca, Hasan Meydan - YEDİNCİ SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERS KİTABININ KÖK DEĞERLERİN ÖĞRETİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi - Vol.9 - pp.94 - ISSN : 2149-2239 - DOI : https://dx.doi.org/10.34086/rteusbe.1114158 - 2022
7.2-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Meydan H. - İlahiyat ve Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Anlamlı Öğrenmeye İlişkin Öz Farkındalıklarının Karşılaştırılması - 2019
2 Meydan H. - İlahiyat Öğrencilerinin Anlamlı Öğrenmeye İlişkin Öz Farkındalıklarının Belirlenmesi: Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği - 2018
3 Meydan H. Aybey S. Dikmen M. Dikmen F. - Zonguldak’ta Aile Değerleri Üzerine Olgusal Bir Araştırma - 2018
4 Meydan H. - Değer Eğitiminde Karakter Bileşenleri Modeli - 2018
5 Meydan H. - İlahiyat Fakültelerinde Kalite Güvence Sisteminin İmkânı Üzerine Bir Değerlendirme - 2017
6 Meydan H. - Anlamlı Öğrenmenin Oluşumuna Katkı Açısından İmam-Hatip Okullarında Dini, Akli ve Tecrübi İlimlerin Birlikteliği Üzerine Bir Değerlendirme - 2017
7 Meydan H. - Bireyin Manevi Potansiyel ve İhtiyacını Dikkate Alan Bir Din Eğitimi anlayışı Üzerine Değerlendirmeler - 2016
8 Meydan H. Kaymakcan R. - Ahlaki Karakter ve Eğitimi - 2012
9 Meydan H. Kaymakcan R. - İstanbul İlindeki Değerler Eğitimi Çalışmalarının Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi - 2012
7.3-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Meydan H. - Günümüz İnsanının Anlam Arayışına Cevap Vermede Formel Din Eğitiminin Rolü - 2018
7.6-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Meydan H. - Abdullah Şevket (Bir Osmanlı Son Dönem Ahlak Mütefekkiri) - 2016
2 Meydan H. - Zeynizâde Mehmet Hâzık - 2014
3 Meydan H. - Dinin Öngördüğü Ahlakı Yaşamada Ahlaki Tefekkür ya da Hikmet Arayışının Önemi Külli Kaidelerin Ayaklarını Yere Bastırmak - 2013
7.7-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Meydan H. Gügen B. - MİZAH ÜRÜNLERİNİN DİNİ DEĞERLERE ETKİSİNİN POPÜLER SOSYAL MEDYA ÜRÜNLERİ (MEM) ÜZERİNDEN İNCELENMESİ - 2019
2 Meydan H. - Seçmeli Din Eğitimi Dersleri Problemler ve Çözüm Önerileri - 2015
3 Meydan H. Kaymakcan R. - DKAB ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Değerler - 2011
3.2-ULUSLARARASI YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAP (BİLİMSEL VEYA DERS KİTABI) :
1 Hasan Meydan - Postmodern İklimde Din ve Değerleri Öğretmek (İmkan ve Zorluklar) - Dem Yayınevi - Vol.7 - 2022
2 Meydan H. - Akademide Değerler Eğitimi - Dem Yayınları - 2019
3.5-ULUSAL YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAP (BİLİMSEL VEYA DERS KİTABI) :
1 Nergis Karaaslan Hasan Meydan - Bir Eğitimci Olarak Hz. Peygamber'in Mesel ve Şekil Kullanımı (İslami İlimlerde Hadis ve Sünnet'in Yeri içinde) - İlahiyat Yayınevi - pp.159-178 - 2021
2 Hasan MEYDAN - Medyada Din ve Değerler - Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları - Vol.1 - pp.11-42 - 2021
3 Hasan MEYDAN, İlknur MENGÜBETİ, Fatma AKTAŞ - Erken Çocukluk Dönemi Din-Ahlak ve Değerler Eğitimi (Evliliğin Üzerine Kurulduğu Değerler Erken Çocukluk Eğitiminin Neresinde? İslami Evlilik Siteleri Üzerine Bir Analiz) - Palet Yayınevi - Vol.2 - pp.308-327 - 2020
4 Meydan H. - Eğitimde Güncel Konular ve Yeni Yaklaşımlar - Nobel Yayınları - pp.199-214 - 2019
5 Meydan H. - Karakter ve Değerler Eğitimi - Pegem Akademi Yayınevi - pp.87-98 - 2019
3.6-ULUSAL YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 Meydan H. Aybey S. Dikmen M. - Zonguldak'ta Hayatın Anlamı ve Aile Değerleri Üzerine Olgusal Bir Araştırma - Bülent Ecevit Üniversitesi Yayınevi - 2017
2 Meydan H. Kaymakcan R. - Ahlak, Değerler ve Eğitimi - Dem Yayınları - 2016
3 Meydan H. - Din Eğitiminde Manevi Boyut - Dem Yayınları - 2015
3.8-KİTAP BÖLÜM ÇEVİRİSİ :
1 Hasan MEYDAN - Şiddetle Mücadelede Ahlaki ve Dini Değerler (Şiddetin Önlenmesinde Okulda Dini ve Ahlaki Değerler) - HEGEM Yayınları - pp.84-112 - 2022
2 Meydan H. - İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi - Bilay Yayınevi - pp.243-262 - 2018
3 Meydan H. - Yüksek Din Öğretimi (İlahiyat Fakültelerinde Kalite Güvence Sisteminin İmkanı) - Dem Yayınları - pp.271-296 - 2018
4 Meydan H. - Helal Kazanç (ihsan Ölçeğinden Helal Kazanca Bakmak) - Bülent Ecevit Üniversitesi Yayınları - pp.21-31 - 2016
2.13 B-BAŞARIYLA TAMAMLANAN YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TARAFINDAN DESTEKLENMİŞ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİNDE (YALNIZCA AR-GE NİTELİĞİNDEKİ PROJELER) ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Hasan Meydan, Ahmet Çakmak, Yakup Ayaydın, Sümeyra Arıcan, Fatmanur Dikmen, Merve Reyhan Baygeldi, Büşra Gügen, Mesut Cinemre, İlknur Korkmaz, Selda Karaaslan - Vol.30000 - 2018/1 (Türkiye'de Değerler Eğitimi Çalışmalarını İzleme Projesi) - 2020
2 Hasan MEYDAn, Salih AYBEY, Mustafa DİKMEN - 2016-61759757-01 (Zonguldak'ta Hayatın Anlamı ve Aile Değerleri) - 2016
3 Hasan MEYDAN, Behram Hasanov, Fatmanur Dikmen - 2016-61759757-02 (Ebeveynlerin Çocuklarına İlişkin Değer Gelişimi Beklentileri) - 2016
4 Hasan MEYDAN - 2013 61759757 01 (Seçmeli Din Ahlak ve Değerler Alanı Derslerinin Verimliliği) - 2013
5 Hasan MEYDAN, R. Kaymakcan - 2012 04 00 002 (İlahiyat Lisans Tamamlama Programının Verimliliğinin İncelenmesi) - 2012
6 Hasan MEYDAN, R. Kaymakcan, İ Aşlamacı - 2011/1 (Personeline Göre Diyanet İşleri Başkanlığı Kurumu) - 2011
7 Hasan MEYDAN, R. Kaymakcan, İ Aşlamacı - 2009-1 (Öğretmenlerine Göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri - 2009
2.15-TÜBİTAK 2209-A, 2209-B, 2242 PROJELERİNDE DANIŞMAN OLMAK (EN FAZLA 100 PUAN ALINABİLİR.) :
1 B. Ali ÇETİNKAYA, Hasan MEYDAN, Celal TÜREL, Fikret KARAPINAR, Eyüp BEKİRYAZICI, Hasan ÖZALP, Banu OKUTAN - 2020/1 (İrfan Medeniyetinde Mevlana ve Mevlevilik) - 2020
9.3-SSCI, SCI-EXP, AHCI, SCOPUS, ESCI DIŞINDAKİ ALAN ENDEKSLERİNDEKİ DERGİLERDE BAŞ EDİTÖRLÜK :
1 Değerler Eğitimi Dergisi - 2020
2 Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi - 2019
9.4-SSCI, SCI-EXP, AHCI, SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE BAŞ EDİTÖRLÜK DIŞINDAKİ DİĞER EDİTÖRLÜKLER :
1 Medyada Din ve Değerler - 2021
9.5-ESCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE BAŞ EDİTÖRLÜK DIŞINDAKİ DİĞEREDİTÖRLÜKLER :
1 Toplumsal Bütünleşmede Değerler ve Eğitiminin Rolü - 2018
2 Helal Kazanç - 2016
3 Akademide Felsefe Hikmet ve Din - 2014
9.7-ALANINDA ULUSLARARASI YAYIMLANAN KİTAP EDİTÖRLÜĞÜ :
1 Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi - 2022
2 Journal of Academic Ethics - 2021
3 Bilimname - 2021
4 Cumhuriyet İlahiyat Dergisi - 2021
5 Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2021
6 Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2020
7 Cumhuriyet İlahiyat Dergisi - 2019
8 Bilimname - 2019
9 İlahiyat Tetkileri Dergisi - 2019
10 Journal of Divinity Faculty of Hitit University - 2019
9.8-ALANINDA ULUSAL YAYIMLANAN KİTAP EDİTÖRLÜĞÜ :
1 Milli Eğitim Dergisi - 2022
2 Erciyes Akademi Dergisi - 2022
3 Universal Journal of History and Culture - 2022
4 Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2021
5 Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (TUDEAR) - 2021
6 Turkish Studies-Educational Sciences - 2021
7 BEU İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2021
8 Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2021
9 Diyanet İlmi Dergi - 2021
10 Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2021
11 Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (TUDEAR) - 2021
12 Eskiyeni Sosyal Bilimler Dergisi - 2021
13 Marifetname - 2021
14 Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi - 2020
15 Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2020
16 BEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2020
17 Diyanet İlmi Dergi - 2020
18 Amasya İlahiyat Dergisi - 2020
19 Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi - 2020
20 Education Sciences - 2019
21 Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2019
22 Abant Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2018
23 Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2017
24 Turkish Studies - 2016
25 Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2016
26 Turkish Studies - 2015
27 Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2014
28 Değerler Eğitimi Dergisi - 2012
9.10-SSCI, SCI-EXP, AHCI, SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE HAKEMLİK :
1 Balıkesir İlahiyat Dergisi - 2022
2 Tevilat (Selçuk Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi) - 2021
3 Tetkik - 2021
4 Lale Hakemli Geleneksel Sanatlar Dergisi - 2021
5 İlahiyat Akademi - 2019
6 Edabali İslamiyat Dergisi - 2018
10.3-ALANINDA YURTİÇİ KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDAN ALINAN BİLİM/SANAT/TASARIM ÖDÜLÜ :
1 Alanında En İyi Tez Ödülü - Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü - 2016
12.2-YÖNETİMİNDE TAMAMLANAN HER YÜKSEK LİSANS TEZİ İÇİN :
1 Üniversite Gençliğinin Kurumsal ve Özerk Dindarlığa Bakışı ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi - Sare AYDIN - Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Kültürel Araştırmalar - 2020
13.1-LİSANSÜSTÜ DÜZEYDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 Gençlik, Din ve Değerler - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans/Doktora Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2020
2 Çocukta Dini ve Ahlaki Düşüncenin Gelişimi - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans/Doktora Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2020
3 Din ve Değerler - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans/Doktora Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2020
4 Din ve Toplum - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans/Doktora Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2019
5 Okul ve Sınıfta Değer Eğitimi Uygulamaları - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans/Doktora Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2019
6 Değer Eğitiminde Model ve Yaklaşımlar - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans/Doktora Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2019
13.2-LİSANS DÜZEYİNDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2020
2 Öğretim İlke ve Yöntemleri - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2020
3 Karakter ve Değerler Eğitimi - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
4 Bilimsel Araştırma Yöntemleri - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
5 Din Eğitimi - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
6 Öğretim İlke ve Yöntemleri - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
7 Özel Öğretim Yöntemleri - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
8 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
13.5-EĞİTİM BİLGİLERİ :
1 İlköğretim Okullarında Değerler ve Karakter Eğitimi - Sakarya Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Doktora - 2012
2 Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Bağlamında Din Öğretimi - Sakarya Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Yüksek Lisans - 2008
3 Kur'an-ı Kerim'de Sosyal Değişim - Sakarya Üniversitesi - İlahiyat Fakültesi - Lisans - 2000
14.3-ULUSAL AKADEMİK ORGANİZASYON (KONGRE, SEMPOZYUM, YARIŞMA, PANEL VB. SANAT VE TASARIM ETKİNLİKLERİ, SPORTİF ORGANİZASYONLAR) YÜRÜTME/DÜZENLEME KURULUNDA YER ALMAK :
1 Uluslararası Osmanlı Mektepleri Sempozyumu(Zihniyet, Kurum ve Etkiler) - 17/11/2021-19/11/2021 - 2021
2 Toplumsal Bütünleşmede Değerler ve Eğitiminin Rolü - 2018-2018 - 2018
3 Yüksek Din Öğretimi Kongresi - 2017-2017 - 2017
14.4-ULUSLARARASI SPORDA HAKEMLİK, ANTRENÖRLÜK, İDARECİLİK, MENTOR, KONDİSYONER, FİZYOTERAPİST, SPOR HEKİMİ VB. GÖREV YAPMAK :
1 Akademide Felsefe Hikmet Din Sempozyumu - 2013-2013 - 2013
17.5-ANABİLİM DALI BAŞKANLIĞI :
1 İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölumü Din Eğitimi Anabilimdalı - 2022
2 Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Anabilim Dalı (Sosyal Bilimler Enstitüsü) - 2021
17.7-KOMİSYONLARDA ÜYELİK VE KALİTE ELÇİLİĞİ :
1 Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi (İlahiyat Fakültesi) - 2021
KİTAPLAR
Orta Avrupa'da Okullarda Din Eğitimi
Erken Çocuklukta Dini-Ahlaki Gelişim ve Öğrenme
Prof. Dr. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN ve DİN EĞİTİMİ BİLİMİNE KATKILARI
Erken Çocuklukta Ahlak ve Değer Eğitimi
Postmodern İklimde Din ve Değerleri Öğretmek (İmkan ve Zorluklar)
İSLÂMÎ İLİMLERDE HADİS VE SÜNNETİN YERİ
Medyada Din ve Değerler
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DİN – AHLAK – DEĞERLEREĞİTİMİ VE SORUNLARI - 2
Eğitimde Güncel Konular ve Yeni Yaklaşımlar
Karakter ve Değerler Eğitimi
Akademide Değerler Eğitimi (1989-2017 Tezler ve Makaleler)
İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi
Yüksek Din Öğretimi
Zonguldak ta Hayatın Anlamı ve Aile Değerleri Üzerine Olgusal Bir Araştırma
Ahlak Değerler ve Eğitimi
Helal Kazanç
Din Eğitiminde Manevi Boyut İnsanın Manevi Potansiyeli Maneviyatçılık ve Din Eğitimi
Ahlak Değerler ve Eğitimi
EDİTÖRLÜK VE HAKEMLİK
Değişen Dünyada Cami ve Fonksiyonları
Değerler Eğitimi Dergisi
Değerler Eğitimi Dergisi
Osmanlı Mektepleri (Bir Modernleşme Çabası Olarak Osmanlı Eğitiminde Yeni Arayışlar)
Medyada Din ve Değerler
BEU İlahiyat Fakültesi Dergisi
Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi
Değerler Eğitimi Dergisi
Toplumsal Bütünleşmede Değerler ve Eğitimi (III. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı)
Değerler Eğitimi Dergisi
Değerler Eğitimi Dergisi
Değerler Eğitimi Dergisi
Değerler Eğitimi Dergisi
Helal Kazanç
Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Bölüm
Değerler Eğitimi Dergisi
BEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi
Akademide Felsefe Hikmet ve Din
MAKALELER
10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabında “Ahlaki Tutum ve Davranışlar” Ünitesinin Ahlaki Beceriler Açısından İncelenmesi
Evaluation of the Needs-Focused Quran Courses Curriculum in 2019 According to Student Opinions
Ortaokul Öğrencilerinin Kök Değerleri İçselleştirme Düzeylerini Belirleme Envanterinin Geliştirilmesi
YEDİNCİ SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERS KİTABININ KÖK DEĞERLERİN ÖĞRETİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
EĞİTİMİN SOSYOLOJİK TEMELLERİ BAĞLAMINDA POSTMODERN İKLİM VE DİN EĞİTİMİ
Analyzing The Unit of “Different Interpretations In The Understanding of Religion” In The Anatolian Imam Hatip High School Kalam Textbook In Terms Of Critical Thinking
TÜRKİYE'DE DİNDARLIĞIN GÖRÜNÜMÜ: DÜNYA DEĞERLER ARAŞTIRMASI VERİLERİ ÜZERİNE BOYLAMSAL BİR ANALİZ
Bir Beceri Olarak Ahlak ve Eğitimi: Ahlaki Gelişim Kuramlarına Dayalı Bir İnceleme
Kampüste İlahiyat Eğitiminin Avantaj ve Meydan Okumaları: Öğrenci Görüşlerine Dayalı Metaforik Bir Araştırma
A BIBLIOGRAPHIC REVIEW ON THE QUALIFICATION OF ARTICLES ABOUT VALUES EDUCATION IN TURKEY
Üniversite Gençliğinin Kurumsal ve Öznel Dindarlığa Bakışı ve Etkileyen Faktörler Üzerine Nitel Bir Araştırma
Neglected Aspect of Religious Education: Search for Meaning
SOSYAL MEDYA VE GENÇLİK DEĞERLERİ: ZONGULDAK’TA LİSELERDEÖĞRENİM GÖREN GENÇLER ÜZERİNE BİR İNCELEME
Anlamlı Öğrenme Öz Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi
OSMANLI SON DÖNEMİNDEN AHLAK VE TERBİYE’xxYE İKİ FARKLI YAKLAŞIM: ABDULLAH ŞEVKET VE MEHMET HAZIK’xxIN AHLAK VE TERBİYE ANLAYIŞLARI ÜZERİNE BİR KARŞILAŞTIRMA
Son Dönem Osmanlı Mütefekkirlerinden Abdullah Şevket’in Ahlak ve Terbiyeye İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Değerlendirme
Kişilik Gelişiminde İçsel Çatışmanın Rolü: Nefsin Mertebelerinden Olumlu Çözülme
Doktriner Düşünce ve Din Eğitimi Anlamlı Öğrenme ve Bireysel Manevi Tecrübe Bağlamında Bir Değerlendirme
Din Ahlak ve Değerler Alanı Seçmeli Derslerinde Karşılaşılan Problemler Öğretmen Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma
ZEYNİZADE MEHMET HAZIK IN TERBİYE İSİMLİ ESERİNİN FİKİR TERBİYESİ BÖLÜMÜNÜN SADELEŞTİRME VE TETKİKİ
Nasıl Bir Çocuk Zonguldak İlindeki Velilerin Çocuklarında Görmek İstedikleri Değerlerin Okul türü Değişkenine Göre Analizi
İlahiyat Lisans Tamamlama Programının İLİTAM Verimliliği Üzerine Olgusal Bir Araştırma
OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİNİN YERİ VE DEĞERLER EĞİTİMİ YAKLAŞIMLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Zeynizade Mehmet Hazık ın Terbiye İsimli Eserinin Ahlak Terbiyesi Bölümünün Günümüz Türkçesine Aktarım ve Tetkiki
Gelenekçi Bir Yeni Adam Eğitimcisi Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu
Paydaşlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama İLİTAM Programının Değerlendirilmesi
Din Ahlak ve Değerler Alanı Seçmeli Derslerinin Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
Yerel Evrensel İkileminde İlköğretim DKAB ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Değerler Values in the Curricula of Religious Education and Social Studies in Primary Schools in the Context of Local Universal Dilemma
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programları ve Öğretmenlerine Göre Değerler Eğitimi
Demokratik Vatandaşlık ve Din Öğretimi Yeni Yaklaşımlar ve Türkiye de DKAB Dersleri Bağlamında Bir Değerlendirme
ARAŞTIRMA PROJELERİ
İlahiyat Alanında Proje Hazırlama ve Yürütme Tecrübe Paylaşımı Eğitimi
Zonguldak'ta Gençlik Değerleri ve Eğilimleri Üzerine Olgusal Bir Araştırma
Türkiye’xxde Değerler Eğitimi Çalışmalarını İzleme Projesi
Zonguldak’ta Hayatın Anlamı ve Aile Değerleri Üzerie Olgusal Bir Araştırma
Üstün Yetenekliler Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar
Velilerin Çocuklarında Görmek İstedikleri Değerler Bu Değerlerin Okul Tercihlerine Etkisi ve Okulların Beklentileri Karşılama Düzeyi Bülent Ecevit Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi Proje No 2013 61759757 01 2013
Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Proje Danışmanlık Eğitimi TÜBİTAK 2229 Projesi www ustunyeteneklileriegitiyorum com
Öğrenci ve Öğretim Elemanlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama İLİTAM Program Algısı Sakarya Üniversitesi Bilimsel Araştırma ProjesiProje No 2012 04 00 002
Diyanet Personeline Göre Din ve Diyanet Değerler Eğitimi Merkezi Türkiye Kapsamlı Alan Araştırması www dem org tr index php sayfa arastirma
Öğretmenlerine Göre Din Dersleri Yeni Eğilimler Çoğulculuk ve Yapılandırmacılık Değerler Eğitimi Merkezi Türkiye Kapsamlı Alan Araştırması www dem org tr index php sayfa arastirma
BİLDİRİLER
İlahiyat ve Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Anlamlı Öğrenmeye İlişkin Öz Farkındalıklarının Karşılaştırılması
MİZAH ÜRÜNLERİNİN DİNİ DEĞERLERE ETKİSİNİN POPÜLER SOSYAL MEDYA ÜRÜNLERİ (MEM) ÜZERİNDEN İNCELENMESİ
Değer Eğitiminde Karakter Bileşenleri Modeli
İlahiyat Öğrencilerinin Anlamlı Öğrenmeye İlişkin Öz Farkındalıklarının Belirlenmesi: Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği
Zonguldak’ta Aile Değerleri Üzerine Olgusal Bir Araştırma
İlahiyat Fakültelerinde Kalite Güvence Sisteminin İmkânı Üzerine Bir Değerlendirme
Anlamlı Öğrenmenin Oluşumuna Katkı Açısından İmam-Hatip Okullarında Dini, Akli ve Tecrübi İlimlerin Birlikteliği Üzerine Bir Değerlendirme
Abdullah Şevket
Bireyin Manevi Potansiyel ve İhtiyacını Dikkate Alan Bir Din Eğitimi anlayışı Üzerine Değerlendirmeler
Seçmeli Din Eğitimi Dersleri Problemler ve Çözüm Önerileri
Zeynizâde Mehmet Hâzık
Dinin Öngördüğü Ahlakı Yaşamada Ahlaki Tefekkür ya da Hikmet Arayışının Önemi Külli Kaidelerin Ayaklarını Yere Bastırmak
Ahlaki Karakter ve Eğitimi
İstanbul İlindeki Değerler Eğitimi Çalışmalarının Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi
DKAB ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Değerler
ÖDÜL
Teşekkür Belgesi
Alanında Son Beş Yılda Yapılmış En İyi Doktora Tezi Ödülü
Teşekkür Belgesi
UZMANLIK ALANLARI
Din Eğitimi